Articol blog

Cât de des să postez în social media?

Doamnelor și domnilor, în aplauzele dumneavoastră (furtunoase, sclipitoare, tumultuoase), aici cu cea mai întrebată întrebare întrebătoare pe care o primesc în interacțiunile cu potențiali clienți sau cu oamenii ce mă urmăresc în social media – cât de des să postăm?

💜 Și, cum e cea mai „întrebată întrebare”, e semn că e firească și că stă în mințile noastre continuu. Iar eu îți vin cu răspuns onest, liniștitor și cu pace. Dar nu cu cifre precise, transparent disclaimer aici.

Care sunt cele două coordonate principale?

Știu că poate te-ai întreba dacă-i după cum tâlcuiește algoritmul Instagram sau algoritmul TikTok (despre algortim poate ne scriem cu altă ocazii, căci algoritmul ni-l mai facem și cu mâna noastră).

Ține minte astfel – orice, oricum ar fi, rețelele sociale ne vor tot mai mult acolo, acesta-i scopul.

Așa că, nu, nu-ți voi spune nicidecum doar să postezi cât mai des (hei, hei, businessul tău mai are nevoie și de altele, nu doar de social media. Hei, hei, mai trebuie să și trăim, să inspirăm și să expirăm nițel).

Ține cont de două aspecte:

  • ce îți dorești să obții prin social media
  • care sunt resursele de care dispui

Ce îți dorești să obții prin social media

Și mergem cu prima ușurel – ce îți dorești, care-i scopul tău.

Dacă, spre exemplu, îți dorești să promovezi un anumit curs, atunci e clar că vei intensifica a ta prezență în social media, tocmai pentru ca el să ajungă la văzul și la auzul câtor mai mulți oameni.

Dacă îți dorești să fii în social media doar pentru a fi prezent, atunci nu-i musai să fie zilnic, pentru că există posibilitatea să supraturezi spațiul și să-ți plictisești sau chiar enervezi publicul. Nu e garantat, desigur, dar se prea poate întâmpla.

Care sunt resursele de care dispui

✨ Și-acum cu a doua – care sunt resursele de care dispui, astfel încât să fie sustenabil.

Și-i cuvânt cu rezonanță aici, „sustenabil”.

Iar aceste resurse înseamnă:

  • timp – să ai timp să gândești strategii, să pui la un loc idei, să creezi postări, să interacționezi cu publicul tău
  • material brut (fotografii, videoclipuri) – fie creat de tine, fie creat de altcineva (iar aceasta implică și resurse financiaresă ai, poate,
  • bani – dacă delegi ce înseamnă crearea de material brut sau administrarea conturilor de social media

Aici, desigur, totul depinde de felul în care îți drămuiești tu toate aceste resurse, în ce măsură le implici și cum prioritizezi. Dar, spre exemplu, e de prisos să-ți propui să postezi zilnic, însă nu ai deloc fotografii (poate, poate apare de undeva fotografia de publicat). Nu-i deloc așa și efectul cel mai mare e presiunea nesănătoasă deloc pe care o poți pune pe tine – „Păi, alții de ce pot? Păi, trebuie să postez zilnic”.

Concluzii, dragi concluzii

Aceasta mi-a fost cuvântarea despre întrebare. Sper că a venit cu ușurare.

💟 Te îmbrățișez cu drag de inspirație!

Social Media Specialist

Mălina Brînză